هفته پنجم بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ۲۹ شهریور با دو دیدار آغاز می‌شود

تکاپوی پیکان برای اولین پیروزی | تراکتور دنبال صعود بزرگ

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در هیجان حضور تیم های مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود تا شانس صعود به تراکتور در جدول رو کند.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از فردا پیگیری می‌شود که حضور سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی‌های تیم امید در بازی های آسیایی هانگژو باعث تعویق زمان تعدادی از این دیدارها شد.

مهم‌ترین دیدار هفته پنجم به بازی استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت اما دربی رفت پایتخت در فصل بیست و سوم به دلیل حضور سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری از استقلال و رقابت پرسپولیس با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

بدین ترتیب هفته پنجم لیگ برتر ایران فردا چهارشنبه با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که مهم‌ترین آن بین هوادار و تراکتور تبریز برگزار می‌شود. همچنین ملوان نیز میزبان پیکان تهران است.

تکاپوی پیکان در مرداب انزلی

پیکان تهران اولین بازی هفته پنجم را مقابل ملوان در انزلی برگزار خواهد کرد. دیدار دو تیم از ساعت ۱۷:۴۵ فردا در ورزشگاه سیروس قایقران با حضور تماشاگران آغاز می‌شود تا شاگردان رسول خطیبی در این دیدار خارج از خانه دنبال کسب نخستین برد فصل خود باشند.

خودروسازان که تاکنون سه تساوی و یک شکست را در لیگ بیست و سوم داشته‌اند چاره‌ای جز پیروزی مقابل تفکرات فنی مهدی تارتار در ملوان ندارند.

رسول خطیبی سرمربی پیکان که جایگاه لغزانی در پیکان پیدا کرده است برای پیروزی مقابل ملوان بندر انزلی فرصت کافی در تعطیلات لیگ برتر داشته تا نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. آنها که با دریافت ۵ گل خورده یکی از خطوط ضعیف دفاعی را در چهار هفته ابتدایی داشته‌اند حالا باید دنبال سه امتیاز حساس باشند تا جایگاه خود را بهبود ببخشند.

از سوی دیگر ملوان نیز که رفته رفته به شرایط ایده آل کادر فنی‌اش نزدیک می‌شود می‌خواهد دومین پیروزی خانگی خود را با هوادارانش جشن بگیرد تا نشان دهد تیمی دست و پا بسته برای فصل جاری لیگ برتر نیست. گلزنی آنها مقابل گل گهر سیرجان در حالی رقم خورد که سیرجانی‌ها تا حالا گلی را دریافت نکرده بودند. همین امر می‌تواند انگیزه‌های خط حمله ملوان را برای گلزنی‌های بیشتر در بازی‌های پیش رو بالا برده تا شاید آنها نیز همچون سپاهان بتوانند بردی پرگل مقابل پیکان کسب کنند.

تراکتور دنبال صعود در سکوت

دومین بازی هفته پنجم لیگ برتر ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در ورزشگاه پاس برگزار می‌شود. تراکتور در حالی میهمان هوادار تهران است که خبری از حضور تماشاگران پرشور آنها نیست. این تیم که دو پیروزی متوالی در لیگ برتر مقابل مس رفسنجان و استقلال خوزستان کسب کردند در روزهایی که رقیبانش درگیر برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند دنبال صعودی بزرگ در جدول است. شاگردان پاکو خمز پس از دو شکست مقابل سپاهان و پرسپولیس توانست شرایط خود را کامل تغییر دهد که با پیروزی مس رفسنجان و استقلال خوزستان ۶ امتیازی شده و آماده جدال با هوادار باشد.

شاگردان محمود فکری در هوادار نیز از چهار دیدار قبلی خود پنج امتیاز کسب کردند تا اکنون در میانه‌های جدول باشند. باید دید دیدگاه‌های فنی او و دستیارانش در هوادار باعث پیروزی یا گرفتن امتیاز از تراکتوری که ستاره‌های زیادی دارد، خواهد شد یا اینکه تراکتور اجازه چنین کاری نمی دهد چون طبق گفته‌های قبل از بازی خمز با وجود تعطیلات لیگ برتر، تمرینات خوبی را داشته و بازیکنانش فرم ایده آل را از دست نداده اند.

برنامه بازی‌های روز چهارشنبه به شرح زیر است:

* ملوان بندر انزلی - پیکان؛ ساعت ۱۷:۴۵
* هوادار - تراکتور؛ ساعت ۱۸

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها